عيب يابي گوشي تلفن روميزي | راهنماي تعميرات تلفن بي سيم

ايده انتقال صدا از جايي به جاي ديگر ذهن بسياري از انديشمندان را به خود مشغول داشته بود. اينکه بشود صداي کسي را از فاصله خيلي دور شنيد فقط رويايي بود به ظاهر دست نيافتي وقتي تلگرام با جدول خاص آن که مشهور به مورس است ساخته شد و اطلاعات را انتقال ميداد همگان مي پنداشتند اين ديگر منتهاي دانش بشري است و مگر چه چيزي ميتوان اختراع کرد که بهتر از تلگرام باشد تا آنکه دهم مارس 1876 جمله معروف ثبت شده در تاريخ توسط مخترع تلفن گفته شد او به همکارش گفت “آقاي واتسون بيايد با شما کار دارم ” و در آن لحظه بود که الکساندر گراهام بل رسماً اولين تلفن را اختراع کرد.

مسلم است اشاعه ي تلفن با سرعتي باور نکردني به تمام شهر ها و حتي دو قاره اروپا و آمريکا را درنورديد. خوب است بدانيد اولين ارتباط تلفني که در ايران ثبت شده در سال 1891 بين شهر هاي ليون فرانسه و تهران مي باشد. يعني تنها پس از 15 سال از گذشت ثبت اختراع اولين تلفن در ايران ما تلفن مورد استفاده قرار مي گرفت .اما بل که متاسفانه همسر و مادري ناشنوا داشت در سال 1992 دار فاني را وداع گفت و به افتخار اين مخترع بزرگ که اکنون اختراع او در سراسر گيتي بيش از 17 ميليون مشترک داشت يک دقيقه تمام خطوط تلفن در سراسر کره خاکي قطع شد. پس از او اين اختراع همچنان گسترش و توسعه يافت تا به امروز که حتي در دورافتاده ترين روستاهاي ممالک جهان سوم هم پيدا نميشود خانه اي که در آن تلفن وجود نداشته باشد. اين تلفن ها به دو دسته ي روميزي و بيسيم تقسيم شدند.

راهنماي عيب‌يابي و تعمير تلفن بي‌سيم پاناسونيک

گوشي تلفن روشن نمي‌شود يعني گوشي تلفن به شارژ بوده اما حالا روشن نمي‌شود.

مدت زمان قرار دادن گوشي در شارژ کافي نبوده است
براي اينکه گوشي کاملاً شارژ شود بايد حداقل 7 ساعت در شارژ باقي بماند.

ممکن است شارژرتان خراب باشد

پورت‌هاي شارژر را کاملاً تميز کنيد. شارژر را کاملاً بررسي کنيد تا از سالم بودن آن مطمئن شويد. اگر مشکل و آسيب خاصي پيدا نکرديد نهايتاً بايد شارژر را تعويض کنيد.

ممکن است باتري خراب باشد

اگر باتري تلفن‌تان قديمي يا خراب باشد نمي‌تواند شارژ را نگاه دارد، پس بايد آن را تعويض کنيد. مي‌توانيد دستورالعمل تعويض باتري را در اينجا مشاهده نماييد.

دريافت سيگنال‌ها بد است

ارتباط سيگنال‌هاي گوشي با پايه ضعيف است.

مشكلات رايج در تلفن هاي الكترونيكي

1-اگر تلفن اشتباها به برق زده شود:
الف:اگر در مدار تلفن محافظ به كار رفته باشد:واريستور يا ديود زنر واقع در سر راه پريز مي سوزد.
ب:اگر در مدار تلفن محافظ به كار نرفته باشد:چهار ديود ابتداي مدار مسير برد،ديودها،مقاومت هاي كم اهم،ترانزيستورها و بالا خره آي سي ها باد بررسي شوند.
2-با برداشتن گوشي هيچ گونه صدا يا بوق شنيده نمي شود:
ابتدا از سالمي خط تلفن(وجود60 ولت مستقيم در پريز) مطمئن شده،سپس دقت شود كه سيم هاي قرمز و سبز تلفن به دو شاخ وصل باشد سپس ديود ها ديود زنر،واريستور،ترانزيستورها،مسير خطوط بر دو آي سي تست و عوض شوند.
3-با وصل دو شاخ تلفن از يك طرف به پريز تلفن كار مي كند ولي از طرف ديگر كار نمي كند:
يكي از چهار ديود ابتداي مدار خراب است.
4-صدا هست ولي تلفن شماره اي نمي گيرد:
ديود زنر،ترانزيستورها،مقاومت ها و آي سي شماره گير تست و عوض شوند.

سيم کشي تلفن داخل ساختمان

اگر با قطعي و يا اشکال در خطوط تلفن مواجه شديد براي عيب يابي خط تلفن ثابت بدون ترس از برق گرفتگي اقدام کنيد.براي تلفن‌هاي هر منزل يا شرکت، جعبه‌اي وجود دارد. جعبه تلفن داخلي ساختمان را پيدا کنيد. اين جعبه معمولا به خانه شما متصل بوده و سيم‌هايي از زمين يا از ستون‌هاي تلفن به داخل آن رفته‌اند. شما بايد با باز کردن در جعبه، يک يا چند اتصال RJ، که به سوکت وصل است را ببينيد. هر کدام از آن‌ها را جدا کرده و يک تلفن سيمي را به سوکت متصل کنيد. اگر سرويس تلفن شما سالم باشد و کار کند، بايد بتوانيد از طريق تلفن سيمي‌اي که به جعبه متصل کرده‌ايد، بوق آزاد بشنويد و شماره بگيريد در صورتي بوق آزاد نمي‌شنويد، نياز به تعمير سيم‌کشي تلفن نداريد چون مشکل از شرکت مخابرات است. با مخابرات تماس بگيريد و عيب سيم‌کشي بيرون از ساختمان را گزارش کنيد.
تلفن هاي روميزي به دو دسته بزرگ تلفن روميزي ساده و تلفن روميزي مديريتي تقسيم بندي مي شوند که با توجه به نام هاي بيان شده تفاوت آنها کاملا نمود پيدا مي کند. تلفن ساده، گوشي هايي معمولي با حداقل امکانات است که به فرد فقط امکان برقراري تماس و يا پاسخ گويي به تماس ورودي را مي دهد اما تلفن هاي مديريتي علاوه بر اين دو کار بيان شده امکان مديريت خطوط و تماس ها را مي دهد که خود دنيايي از امکانات به حساب مي آيد و زير مجموعه هاي خاص خود را دارد. علاوه بر ظاهر کاملا متفاوت اين دو دسته از محصولات ارتباطي تفاوت هايي هم در نرم افزار و تجهيزات بکار رفته در آنها وجود دارد.
گوشي هاي طراحي شده در تلفن هاي روميزي مديريتي به گونه اي طراحي شده است که کاهنده بسيار شديد نويز و صداهاي اضافه در محيط است که اين امر باعث مي شود که در مکالمات طولاني و يا مکالماتي در مکان هايي پر سر و صدا افراد با کمترين آسيب به گوش بتواند مکالمه را ادامه دهند که اين امر در نهايت موجب کاهش سردرد در افراد مي شود. اين تفاوت را مي توان به راحتي با امتحان يک مکالمه بسيار کوتاه با اين نوع تلفن ها متوجه شد.

آموزش تعمير تلفن

به مداراتي نصب سطحي ميگن كه لحيم كاري هم در روي مدار باشه
اما با توجه به اينكه شما ميگين ترانزيستور A92 داره پس 100% نصب سطحي نيست
حالا شما ميتوني به جاي اون ترانزيستور معادلش رو استفاده کني که معدلش هست 2N5401
يک زينر هم نزديک همان ترانزيستور هست که بين 10 يا 15 ولت است اونم احتمال خيلي زياد سوخته فقط اونو قطع کن لازم به تعويض ش نيست
يک زينر بزرگ ديگه نزريک بزرگ ترين خازن برد هست که مربوط به قسمت آيفون تلفن است اگه ديدي تلفنت آيفنش کار نميکنه اونم قطع کن
در بيشتر برق زدگيها قسمت گوشي و دهني مدار هم دچار سوختگي ميشه که بايد ترانزيستور هاي 8050 و 8550 و 9014 رو چک بکني که معمولا کنار هم هستن.