خرابي کرکره برقي | علت کار نکردن ريموت کرکره برقي و تعمير آن

ريموت کرکره برقي عمل فرمان دادن به موتور کرکره برقي را جهت بالا و پايين آن تيغه کرکره ها را انجام مي دهد. در داخل اين ريموت ها يک باطري قرار دارد که وظيفه تامين انرژي را انجام مي دهد و اکثر مواقع علت کار نکردن ريموت کرکره برقي ضعيف بودن باطري آن است . اما در مواردي هم واقعا اين ريموت خراب مي شود و نياز به ساخت يک ريموت جديد پيدا مي کنيد . ابتدا ريموتي را که مي خواهيم براي مشتري آماده کنيم ( ريموت جديد ) را خام ( ريست ) مي کنيم . دکمه باز و بسته ريموت که معمولا از ساير دکمه ها بزرگتر است را با هم فشار مي دهيم و بعد از 30 ثانيه انگشتمان را بر مي داريم . در اين زمان چراغ ريموت روشن خاموش مي شود و اصطلاحا ريست مي شود .

در رگلاژ کرکره برقي با موتورهاي مختلف بايد از آچار (تنظيم ميکرو سوئيچ) براي تنظيم حد بالا و پايين کرکره برقي استفاده نمود. رگلاژ کرکره برقي علاوه بر تعيين ميزان باز و بسته شدن کرکره برقي در نحوه عملکرد نرمي و راحتي باز و بسته شدن کرکره برقي تأثير بسزايي دارد.

تعميرات غلتک کرکره برقي

 هنگامي‌که وسيله‌اي در منزل يا محل کار خراب مي‌شود، باعث بروز ناراحتي است. مطمئناً تعميرات غلتک کرکره برقي و تعمير موتور بدون داشتن تخصص موردنياز مي‌تواند يک کار دلهره‌آوري باشد. ممکن است که بعد از بستن درب کرکره برقي، درب تا بخشي از مسير پايين آمده و دوباره باز ‌شود و يا به دليل تجمع گل‌ولاي و حضور هر پسماندي در لابه‌لاي غلتک مي‌تواند مانع از حرکت روبه‌جلوي غلتک‌ها شود. اين امر به دليل تنظيمات خاص سنسور رخ مي‌دهد. دلايل زيادي ممکن است موجب خرابي موتور کرکره برقي شود و نياز به تعمير آن گردد استفاده نادرست، خسارت عمدي، يا طرز کار نامناسب و يا نصب ضعيف توسط نصاب ناکارآمد مي‌تواند ازجمله عوامل خرابي آن باشد. لازم است بدانيد که شرکت رامادر خدماتي بي‌انتها و قابل‌اطمينان را ارائه مي‌دهند. مشتريان ممکن است مشکلاتي در طول فرآيند استفاده از اين محصول پديدآورند که نياز به تعمير و نگهداري داشته باشد، بنابراين بايد کرکره برقي خود را در طول زمان استفاده تحت نظر داشته باشيد و به غلتک‌هاي آن رسيدگي کنيد تا عمر طولاني‌تري داشته باشند.

دليل خرابي موتور کرکره برقي

در واقع موتور کرکره نيروي محرکه و نيروي بالا و پايين برنده ي کرکره ها هستند و با تبديل الکتريسيته به نيروي مکانيکي کرکره بالا و پايين مي کنند ، از مهم ترين و اصلي ترين دلايل خرابي کرکره برقي مي تواند از بروز اشکال در موتور ان ناشي شود در صورت خرابي موتور توصيه مي کنيم خودتان دست به کار نشويد و سريعا از متخصصان تعمير موتور کرکره برقي تقاضاي کمک نماييد.

موتور کرکره برقي حساس ترين بخش کرکره به شمار مي رود و مي بايست تعمير ان را جدي گرفت چرا که بروز مشکل و يا خطا در ان مي تواند امنيت فروشگاه ، اداره و يا منزلتان را به خطر بياندازد ، اين موتور ها داراي طول عمر بالايي هستند که نياز به روغن کاري و يا نظافت ماهانه ندارند.

مراحل چک کردن مرحله به مرحله و پيدا کردن مشکل جک درب اتوماتيک

ريموت کنترل درب اتوماتیک

1. بايد کيفت چراغ ريموت چک شود (در صورت خرابي ريموت درب اتوماتيک چراغ آن کمرنگ تر از هميشه خواهد شد شايد هم خاموش شود). در اين صورت يا ريموت معيوب شده يا اين که به مرور زمان باطري آن تمام شده و نياز به تعويض دارد.

دستگاه مرکزي و فيوز

2. وقتي ريموت را چک کرديد و سالم بود بايد گوش خود را به دستگاه مرکزي نزديک کرده و وقتي دکمه اي از ريموت را لمس مي کنيد صداي رله دستگاه مرکزي شنيده شود و اين عمل نشان مي دهد هم ريموت فرمان صادر و هم فيوز سالم هستند و دستگاه مرکزي آن را اجرا کرده پس آن هم سالم است. اما اگر صداي از دستگاه مرکزي شنيده نشد يا بايد اول فيوز را چک کنيم که اگر آن هم سالم بود ايراد از برد مدار يا سيم هاي ورودي به آن مي باشد که نياز به کارشناسي دقيق تعمير کار دارد.

جک بازويي درب اتوماتيک

3. حالا اگر ايراد از جک هاي بازويي باشد درب نه باز مي شود نه بسته مي شود اما اگر از چشمي ها باشد درب باز مي شود اما هنگام بسته شدن عمل نخواهد کرد پس اگر درب باز هم نشد (هر دولنگه) مشکل از داخل جک بازويي مي باشد. اگر حالتي پيش آمد که متوجه شديد جک درب خراب مي باشد يا بايد آن را تعمير کنيد يا تعويض.
انواع تيغه کرکره برقي مورد استفاده

تيغه فولادي:

اين تيغه ها به دليل ساخته شدن با الياژ فولاد منيزيوم داراي خاصيت عايق حرارتي و صوتي هستند و سنگين تر از تيغه هاي ديگر مي باشند و به دليل ساختار ويژه اي که دارند ضد خش بوده و در رده تيغه هايي با امنيت بالا قرار دارند و در مقابل ضربه مقامت بالايي داشته و در طرح ها و رنگ هاي متنوع توليد و عرضه مي شوند.

اين تکونولوژي باعث شد تا استقامت کرکره برقي بالاتر رود و به دليل پايين بودن صدا در هنگام استفاده به سرعت جايگاه خود را در بازار پيدا کرد.

تيغه الومينيومي:

تيغه کرکره برقي الومينيومي به دليل عدم نياز به روغن کاري و سطح بي نظير از نظر تميزي و شفافيت در رده بالايي از سطح درخواست قرار دارد و به دليل رنگ ضد خشي که دارا مي باشد در مقابل اسيب ها مقاوم بوده و از بيلت الومينيوم ساخته شده است و رنگ الکترو استاتيک در ان استفاده شده است. در بحث تعميرات کرکره برقي نوع تيغه داراي اهميت است و جالب است بدانيد که تيغه هاي الومينيومي خاصيت انعطاف بالاتري در بحث تعويض و تعمير دارند.

ايمن بودن کرکره برقي

يکي از مهمترين مسائل در خريد کرکره برقي توجه به ايمني عمومي کرکره برقي است. ايمني عمومي بدين معني است که اطمينان حاصل کنيم که اگر چيزي در مسير باز و بسته شدن کرکره برقي باشد، کرکره برقي حرکت نکرده و به ان نزديک نمي شود يا اگر نزديک آن شد بلافاصله به عقب برگرداند. ساده ترين و امن ترين راه براي بررسي اين قابليت قرار دادن يک شي به اندازه کافي بزرگ در مسير پرتوهاي ليزري و چشمي زير درب است. هنگامي که شما سعي مي کنيد درب را با استفاده از ريموت کرکره برقي ببنديد، درب نبايد حرکت کند.

براي بررسي اينکه آيا عملکرد معکوس به درستي کار مي کند، مانع تقريبا 1.5 اينچي (درست زير سنسور سطح چشم) در زير و در راه درب قرار دهيد. سپس با استفاده از ريموت و کنترل روي ديور کليد بسته شدن کرکره برقي را فشار دهيد. اگر درب بلافاصله به حالت کاملا باز شده  برگشت همه چيز درست است.