مشکلات رایج در ماشین لباسشویی و راه حل آنها

 برای تعمیرات لوازم خانگی لازم است که اطلاعاتی درباره آنها داشته باشید. در این مطلب به آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی پرداخته شده و در ادامه راه حل هایی برای رفع مشکلات موجود در آن ارائه شده است. با دانستن این مطالب می توانید برخی از مشکلات لوازم خانگی را خودتان حل کنید و تعمیرات تخصصی را به کارشناسان تعمیرات لوازم خانگی بسپارید. 

آب داخل ماشین لباسشویی پر نمی شود

ممکن است علت پر از آب نشدن دستگاه قرار دادن بیش از اندازه ی لباس باشد و یا ممکن است در اثر گرفتگی لوله آب یا صافی رابط باشد که با تمیز کردن صافی یا برطرف کردن گرفتگی مشکل رفع می شود در صورتی که باز هم ماشین لباسشویی آب نمی گرفت با کارشناسان تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید.

ماشین لباسشویی نمی چرخد

اگر دستگاه نمی چرخد ممکن است به علت کم یا زیاد ریختن لباسها در دستگاه باشد. بیشتر لباسشوییها حالت کم بار دارند که می توانید از این حالت استفاده کنید در حالت کم بار علاوه بر اینکه باعث فشار کمتر به دستگاه وارد می شود در میزان مصرف انرژی هم صرفه جویی می شود. اگر بعد از رعایت موارد فوق باز هم ماشین لباسشویی نمی چرخید به کارشناسان تعمیرات لوازم خانگی اطلاع دهید.

درب ماشین لباسشویی باز نمی شود

اگر درب دستگاه باز نمی شود ممکن است هنوز لباسشویی در حال کارکردن باشد. مکانیسم دستگاه به منظور رعایت ایمنی اجازه باز کردن درب لباسشویی را تا قبل از اتمام چرخه شستشو نمی دهد. اگر آب دستگاه تخلیه شد و بعد از روشن و خاموش کردن ماشین لباسشویی باز هم درب دستگاه باز نشد تعمیرات ماشین لباسشویی خود را به یک کارشناس تعمیرات لوازم خانگی بسپارید.

ماشین لباسشویی سروصدای زیادی دارد

اولین توصیه ی کارشناسان تعمیرات لوازم خانگی برای سروصدا نداشتن تراز بودن دستگاه است. ماشینهای لباسشویی پایه های قابل تنظیمی دارند که توسط آنها دستگاه تراز می شود. عوامل زیادی باعث سروصدا پیدا کردن ماشین لباسشویی می شوند یکی از رایجترین آنها افتادن یک شی کوچک داخل دستگاه است. قبل از قرار دادن لباسها داخل لباسشویی حتما جیبها را کنترل کنید تا وسایل اضافی وارد دستگاه نشوند. در صورتی که موفق به پیدا کردن علت سروصدا نشدید با کارشناس تعمیرات لوازم خانگی در تماس باشید.

نشتی آب در ماشین لباسشویی

کارشناسان تعمیرات لوازم خانگی توصیه می کنند که در صورت نشتی آب ابتدا شلنگهای دستگاه را چک کنید. نشتی آب ممکن است در اثر پارگی یا پوسیدگی لاستیکهای درب ورودی ماشین لباسشویی نیز باشد. اگر نشتی آب را در نزدیکی درب دستگاه می بینید سلامت لاستیکها را بررسی کنید.
در این مطلب راهکارهایی برای حل مشکلات رایجی که ممکن است برای ماشین لباسشویی اتفاق بیفتد را بررسی کردیم. اما در صورتی که لباسشویی منزلتان نیاز به تعمیرات تخصصی داشت می توانید با کارشناسان تعمیرات لوازم خانگی در ارتباط باشید.