تعمير ضبط ماشين | مشکلات و نحوه عيب يابي انواع ضبط ماشين
تعمير تخصصي انواع ضبط ماشين ايراني و خارجي
از زماني که وسيله نقليه وارد زندگي ما شد و مورد استقبال قرار گرفت امکانات بسياري هر از چند گاهي بر آن افزوده شد تا هر شرکت توليد کننده بازار را به دست بگيرد از نوع بوق و مدل آينه بغل تا امکانات فوق پيشرفته امروزي که با تکنولوژي روز پيش مي رود. يکي از معمولي ترين امکانات ضبط ماشين مي باشد که گاهي در طول سفر نياز داريد علاوه بر لذت بصري که از مناظر مي بريد دلتان بخواهد موسيقي مورد علاقه خود را گوش دهيد يا از آخرين اخبار روز دنيا حتي در جاده نيز با خبر شويد يا اطلاعات مربوط به جاده و آب و هوا که سفر خوبي را پيش ببريد. ضبط ماشين نيز انواع مختلفي دارد. مدل هاي قديمي نوار کاست مي خورد و چند موج راديويي را ميگيرد . با پيشرفت تکنولوژي ضبط هاي به اصطلاح CD خور جايگزين مدل هايي که نوار کاست استفاده مي شدند ، شد و رفته رفته USB فلش وارد بازار شد و از ضبط هايي که امکان استفاده از فلش را داشتند نيز استفاده شد . استفاده از فلش اين امکان را فراهم آورد که تا حجم زيادي از آهنگ ها را همراه داشته باشيد و از مشکلاتي که براي ضبط هاي کاست خور با آن مواجه مي شديم مانند پيچيدن نوار کاست داخل دستگاه يا خش دار بودن CD که کيفيت صدا را از بين مي برد رها شويم
تعميرات انواع ضبط خودرو
- نصب برد USB بر روي ضبط خودرو
- نصب برد بلوتوس بر روي ضبط خودرو
- تعميرات تخصصي ضبط ماشين سوني Sony
- تعميرات تخصصي ضبط ماشين جي وي سي JVC
- تعميرات تخصصي ضبط ماشين پايونير Pionner
- تعميرات تخصصي ضبط ماشين سي يرا Sierra
- تعميرات تخصصي ضبط ماشين کنوود kenwood
- تعميرات تخصصي ضبط ماشين مکسيدر Maxeader
- تعميرات تخصصي ضبط ماشين وينکا Winca
- تعميرات تخصصي ضبط ماشين الپاين Alpine
- تعميرات تخصصي ضبط ماشين مارشال Marshall
- تعميرات تخصصي ضبط ماشين ال جيLG
- تعميرات تخصصي ضبط ماشين Sierra
- تعميرات تخصصي ضبط ماشين بوستر Booster
- تعميرات تخصصي ضبط ماشين فليپس Philips
- تعميرات تخصصي ضبط ماشين کاروزريا Carozeria
آمپلي فاير چگونه کار ميکند؟
آمپليفاير يک دستگاه الکترونيکي است که با استفاده از يک گيرندهي AM-FM داخلي، همچنين يک دستگاه CD پلير خارجي، پخش کنندهي نوار صوتي و يا ساير دستگاههاي خانگي سيگنالهاي صوتي را تقويت و کنترل ميکند. سپس اين سيگنالهاي تقويت شدهي خروجي به بلندگوهاي صوتي تغذيه ميشوند.
چه چيزي ميتواند باعث خرابي در آمپلي فاير شود؟
عوامل زيادي ميتوانند باعث ايجاد اشکال در آمپليفاير شوند. رايجترين عامل خطاي اپراتور است. به عنوان مثال ممکن است که همه چيز روشن باشد ولي صدايي نشنويد و علت آن اين باشد که سيمهاي بلندگو متصل نباشند يا دگمهي بلندگو انتخاب نشده باشد. در غير اين صورت ممکن است که سيم آسيب ديده باشد يا يک فيوز داخلي دچار مشکل شده باشد.
عمده ترين خرابي هاي ضبط خودرو
ضبط هاي خودرو چه از نوع با کيفيت آن باشند چه از انواع متوسط ممکن است در طول مدت استفاده دچار مشکلات و خرابي هايي بشوند. اين خرابي ها به دلايل متعددي به وجود مي آيند اما نبايد در هنگام به وجود آمدن ايراد براي ضبط خود نگران شويد چرا که اين ايرادها قابل تعمير مي باشند. در زير عمده ترين اين مشکلات را معرفي مي کنيم:
- خاموش شدن ناگهاني ضبط خودرو در حين کار
- روشن نشدن ضبط خودرو
- ضبط خودرو روشن مي شود اما صفحه نمايش آن خاموش است
- عدم کارکرد تاچ ضبط خودرو
- اختلال در کارکرد سيستم عامل ضبط خودرو
- عدم کارکرد راديوي ضبط خودرو
- ضبط خودرو سي دي يا دي وي دي را نمي خواند
- ضبط خودرو صداي خروجي را ارائه نمي دهد
- دکمه هاي ضبط خودرو کار نمي کنند
- ضبط خودرو دستگاه يو اس بي USB را نمي شناسد
- ضبط خودرو کارت حافظه را نمي شناسد
خريد باند ماشين با اسپيکر کواکسيال چه مزيتي دارد؟
بلندگوهاي کواکسيال داراي دو عنصر هستند.يک ووفر براي توليد صداي زير و همچنين يک توييتر که درون ووفر نصب شده است وتوليد صداي بلند مي کند. براي خريد باند ماشين در ديجي نصب مي توانيد انواع اسپيکر کواکسيال را ببينيد و با قيمت اندک نصب آنها را به يک متخصص بسپاريد.
سيستم کامپوننت:بلندگوهاي کامپوننت يا تفکيک شده از بلندگويي استفاده مي کنند که بهترين کيفيت صدا را به شما مي دهد.معمولا اين کامپوننت شامل 2 ووفر،2 توييتر و 2 کراس اوور خارجي است که همه اينها در تعامل با يکديگر به خوبي کار مي کنند.
Crossover کراس اوور:شبکه اي از فيلترها که از کويل ها وخازنهايي ساخته شده است.وظيفه آن مشخص کردن محدوده فرکانس خاصي براي هريک از اجزاي بلندگو ( مثلا ووفر،توييتر و ميدرنج) مي باشد.
Decibel (dB) دسيبل:واحد استاندارد اندازه گيري براي بيان قدرت نسبي و اختلاف دامنه است.نسبت يک کميت را ب مرجع نشان مي دهد.در صوت اغلب نشان دهنده سطح فشار صدا است.
ووفر و سابووفر
ماهيت صدا برخلاف نور که طيف است، با موج تعريف ميشود. موج نيز از طريق فرکانس اندازهگيري ميشود. از نظر فيزيک، گوش انسان فرکانس صوتي بين 20 هرتز تا 20 کيلوهرتز را ميشنود. صداي 20 هرتز خيلي بم است و صداي 20 کيلوهرتز خيلي تيز و بهعبارتي زير هستند. برخلاف تصور، آنچه ما از آنها به اسم فرکانس پايين ياد ميکنيم، صداهاي بم هستند. طبيعتا امواج صوتي با فرکانس بالا شامل صداهاي زير خواهند بود. سابووفر مخصوص فرکانسهاي خيلي پايين (20 تا 200 هرتز) است. ووفر (که در خودرو کاربرد کمتري دارد) مخصوص فرکانسهاي 40 تا 500 هرتز و درنهايت ميدووفر (در سينماها و استوديوهاي حرفهاي) هم مخصوص فرکانسهاي 500 تا 2000 هرتز است. البته اين فرکانسها ميتوانند متغير باشند که اين مسئله بستگي به جنس اسپيکر و همينطور مهندس طراحي دارد. سابووفرها طوري طراحي ميشوند که صداي بين 20 تا 200 هرتز را پخش کنند؛ يعني صداهاي بسيار بم و کلفت. با وجود اين قطعه، ديگر صداهايي با پايينترين فرکانس را از دست نميدهيم. آنهايي که به بِيس و بهقول حرفهايها به موسيقيهاي پرکوبش علاقه دارند، نبايد از سابووفر غافل شوند.
پيدا کردن مارک يا برند مورد نظر اولين مسئله اي است که شما با آن روبرو مي شويد. مقايسه بين راديوپخشهاي پايونير ، کنوود، جي وي سي، سوني و يا جنسهاي چيني مانند مکسيدر، مارشال، سيرا و گلداسکاي و ... امري ساده نيست. از آنجائيکه بعضي از اين برندها فقط در پخش سيستم صوتي اتومبيل تخصص دارند، توصيه مي شود از محصولات آنان براي سيستم صوتي اتومبيل استفاده کنيد. دليل اين موضوع اين است که هر چه قدر کار تخصصي تر باشد شرکت ها ريز بين تر به مسائل نگاه مي کنند و توصيه مي شود که از مارک هاي متفرقه تا حد امکان استفاده نشود.