نکات مهم برای مهارت در تعمیرات لوازم خانگی

تعمیرات لوازم خانگی توسط خودتان به جای مراجعه به یک متخصص تعمیرات لوازم خانگی بهینه سازی هزینه و زمان است و اغلب به شما امکان افزایش عمر لوازم خانگی تان را می دهد. اگر به این فکر هستید که خودتان به عیب یابی و تعمیرات لوازم خانگی خود بپردازید، ایمنی را در اولویت قرار داده و لباس ایمنی بپوشید و به خاطر داشه باشید پیش از انجام هر کاری بر روی لوازم خانگی آن را از برق جدا کنید.

همیشه با چک کردن چیزهای بدیهی شروع کنید

برای تعمیرات لوازم خانگی به صرفه است که اول مشکلات پایه ای را بررسی کنید قبل از اینکه به دنبال مشکلات جدی تر بروید و تعمیرات لوازم خانگی خود را شروع کنید. این مشکلات پایه ای  شامل بررسی تنظیمات خاموش و روشن کردن دستگاه و اطمینان از وصل بودن دستگاه به برق و روشن بودن آن می باشد. برخی دستگاه ها ممکن است اگر بر روی سطح نامسطح قرار بگیرند شروع به کار نکنند یا اگر فیلتر آن ها گرفته باشد و شروع به گرم شدن کنند. این بررسی های ساده را ابتدا انجام دهید سپس به سمت تعمیرات لوازم خانگی پیچیده تر بروید.

قانون 50 درصد را بدانید

قانون 50 درصد می گوید اگر عمر دستگاه بیش از 50 درصد عمر مورد نظرش باشد (طول عمر نرمال هر دستگاه را معمولا روی دفترچه راهنما یا سایت تولید کننده دستگاه می توانید پیدا کنید.) و همچنین هزینه سرویس و تعمیرات لوازم خانگی دستگاه مربوطه بیش از 50 درصد قیمت خرید یک دستگاه نو باشد، بهتر است به فکر خرید یه دستگاه جدید باشید. این قانون زمانی کمک کننده است  که هزینه تعمیرات لوازم خانگی را توسط متخصص با هزینه تعمیرات لوازم خانگی به وسیله خودتان مقایسه کنید.

به قطعات متحرک گوش دهید

قطعات متحرک نسبت به سایر وسایل خیلی بیشتر در معرض سایش می باشند. وقتی به تعمیرات لوازم خانگی می پردازید با وارسی قطعات متحرک آغاز نمایید و برای بیشتر محصولات خانگی این به معنای چک کردن فن و موتور است که ببینید به درستی کار می کنند. بهترین سرنخ برای تعمیرات لوازم خانگی معمولا سروصداست. فن ها، موتورها و قطعات مشابه وقتی دچار اشکال باشند سروصدای زیادی تولید می کنند. دقت کنید که فن و کمربند فن به راحتی قابل تعویض هستند در حالیکه موتورها بسیار سخت و با هزینه زیاد قابل تعویض یا تعمیر می باشند. اینها اساسی ترین نکات مراقبت از لوازم خانگی هستند.

سیکل تبرید را بیاموزید

در بسیاری از لوازم خانگی یک مبرد وجود دارد مانند پمپ های گرمایشی، سیستم تهویه مطبوع و یخچال ها. بنابراین یادگیری چرخه خنک سازی و اینکه بدانید چگونه کار می کند و چطور می تواند دچار مشکل شود، بسیار مهم است. این راهنمایی می تواند به شما کمک کند که با مسیر کارکرد مبرد و چگونگی همکاری کمپرسور، کندانسور و اواپراتور در این چرخه بیشتر آشنا شوید . این شناخت به شما کمک می کند که تعمیرات لوازم خانگی را بسیار ساده تر انجام دهید و در صورت پیش آمدن اشکال و خرابی در هر یک از قطعات مربوطه بتوانید به سادگی به حل مشکل بپردازید. بنابراین شما می دانید که یخچال شما چه نوع نگهداری ای نیاز دارد و چه زمانی ممکن است دچار نشتی مبرد یا مشکلی مشابه شود.

یک مولتی متر خوب بخرید

از کجا می فهمید که مشکل در سیم کشی لوازم خانگی است؟ وقتی که آن را تست کنید و برای این کار شما نیاز به وسیله مناسب دارید. یک مولتی متر بخرید که ولتاژ و سایر کمیت های الکتریکی را در سیم کشی ها به شما نشان دهد تا بفهمید کدام سیم یا قطعه الکتریکی کار نمی کند. اگر می خواهید یک فرد ماهر در تعمیرات لوازم خانگی شوید نیاز به یک مولتی متر دارید و حین استفاده از آن مراقب نکات ایمنی باشید.

فرآیندهای احتراق را بررسی کنید

اگر لوازم خانگی شما با گاز کار می کنند آن ها برای شروع به کار به یک فرآیند احتراق وابسته اند. بعضی ها استارت الکتریکی دارند و بعضی دارای چراغ تست هستند، اما در هر حال یک منبع مشترک مشکلات در لواز خانگی با دوام بالا وجود دارد. برای تعمیرات لوازم خانگی در این مورد فرآیند احتراق را چک کرده و مطمئن شوید که چراغ تست روشن است و استارترها به درستی هماهنگ شده اند و هیچ چیزی توسط دوده ها دچار گرفتگی نشده باشد.

محل شلنگ ها را بدانید

ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و بسیاری از لوازم خانگی برای دسترسی به آب دارای شلنگ هایی هستند و اگر یه نشتی یا فرورفتگی رخ دهد، شما باید این شلنگ ها و شیرهای اطراف آن را بررسی کنید تا آن قسمتی که نیاز به تعویض یا مهروموم شدن دارد را پیدا نمایید. شلنگ ها نسبت به سایر قطعات زودتر دچار پوسیدگی یا سایش می شوند، پس وقتی مشغول انجام تعمیرات لوازم خانگی هستید به شرایط شلنگ ها نیز توجه کنید.

مهروموم ها و واشرها را تعویض کنید

مهروموم ها و واشرهای لاستیکی در درب یخچال ها و اجاق ها و همچنین قسمت های دیگر سایر لوازم خانگی وجود دارد. بنابراین برای انجام کامل تعمیرات لوازم خانگی، این اجزا را بررسی کنید که ضربه نخورده باشند و دچار شکستگی یا پارگی نشده باشند و در صورت لزوم آن ها را تعویض نمایید.

کدهای خطای لوازم خانگی را جستجو کنید

به لطف اینترنت، پیدا کردن کدهای خطا امروزه نسبت به گذشته ساده ترمی باشد. بیشتر لوازم خانگی، از مایکروویو و اجاق گرفته تا ماشین های ظرفشویی و لباسشویی، دارای آن هستند. وقتی یک کد اخطار لوازم خانگی نمایش داده می شود، ببینید آن کد چه مشکلی را نشان می دهد و آیا خود قادر به تعمیرات آن هستید یا باید به یک متخصص تعمیرات لوازم خانگی مراجعه نمایید.

یک پیچ گوشتی کافی نیست، یک جعبه ابزار کامل بخرید

شما برای اینکه خودتان از پس تعمیرات لوازم خانگی خود برآیید نیاز به ابزار مناسب دارید. خوشبختانه، تعداد زیادی جعبه ابزار مقرون به صرفه برای شروع به کار شما وجود دارد. نگران نباشید شما می توانید مجموعه ابزار خود را در طول زمان به تدریج کامل نمایید.
در صورتی که مشکل پیش آمده برای لوازم خانگی شما پیچیده تر از آن بود که خودتان از عهده تعمیرات لوازم خانگی برآیید بهتر است تعمیرات تخصصی آن را به یک متخصص بسپارید.