تعمير اسپيکر | تعمير اسپيکر شارژي | تعمير انواع اسپيکر بلوتوثي

اسپيکرهاي بلوتوثي

اسپيکرهاي بلوتوثي از جمله وسايلي هستند که تجربه شنيدن موسيقي ما را پيشرفت دادند. با وجود اسپيکرهاي بلوتوثي ما مي توانيم در هرکجا که هستيم و در هر زماني به آهنگ هاي مورد علاقه مان گوش کنيم. حتي اگر در آن مکان و آن زمان دسترسي به برق شهري و وسايل پخش موسيقي نداشته باشيم.

تعميرات اسپيکر

  • تعمير اسپيکرهاي بلوتوثي ضرب خورده
  • تعمير اسپيکرهاي بلوتوثي آب خورده
  • تعمير اسپيکرهاي بلوتوثي رطوبت ديده
  • تعمير اسپيکرهاي بلوتوثي سوخته
  • حل اختلال و تعمير ساب ووفر اسپيکر بلوتوثي
  • رفع مشکل کم شدن صداي اسپيکر بلوتوثي
  • رفع مشکل کم شدن بيس باندهاي اسپيکر بلوتوثي
  • تعمير پورت يو اس بي USB اسپيکر بلوتوثي
  • تعويض پورت يو اس بي USB اسپيکر بلوتوثي
  • تعمير آمپلي فاير اسپيکر بلوتوثي
  • تعمير برد پاور اسپيکر بلوتوثي
  • تعمير پورت هاي ورودي اسپيکر بلوتوثي
  • تعويض پورت هاي ورودي اسپيکر بلوتوثي
  • تعمير پورت هاي خروجي اسپيکر بلوتوثي
  • تعويض پورت هاي خروجي اسپيکر بلوتوثي
     

تعميرات اسپيکر اکتيو

اسپيکرها بر خلاف تصور ساده اي که از يک بلندگو داريم داراي دنياي منحصر به فرد خود هستند و انواع گوناگوني دارند که هر يک براي منظور و کاربرد خاصي مورد استفاده قرار مي گيرند. علت تفاوت در کارکرد نوع کاري است که ما از دستگاه انتظار داريم و شرايطي که براي فراهم است. مثلا براي پخش موسيقي در خانه خود استفاده از باندهاي بزرگ با قدرت زياد کار معقولي نمي باشد زيرا گذشته از اندازه بزرگ آن ما نمي توانيم کيفيت خوبي از آن را دريافت کنيم چرا که محيط استفاده آن کوچک است و برد لازم را ندارند. پس تناسب نياز کاربر و قابليت دستگاه پارامتر مهمي در انتخاب دستگاه مناسب است.
همه اسپيکرهاي موجود از يک يا چند درايو براي توليد صدا تشکيل شده اند. اين بلندگو ها به صورت کلي به دو بخش اصلي کامپوننت و کواکسيال تقسيم مي شوند. در اسپيکرهاي کواکسيال همه اجزا به صورت ساده کنار هم قرار گرفته اند و بر خلاف آن کامپوننت ها اجزاي آن به صورت جداگانه با هم ست شده اند و قابليت استفاده بهينه از سيستم کراس اور (Crossover) را دارا هستند که بيشتر نوع کامپوننت ها براي اسپيکرهاي خودرو و يا ايجاد آرايه و تنظيم صداها در سينماها و سالن هاي کنسرت استفاده مي شوند.
صدا چگونه توليد مي‌شود؟

اساس کار بدين صورت است که وقتي صدا توليد مي‌شود که جسمي بتواند در هوا لرزش ايجاد کند. فرض کنيد به يک زنگوله ضربه اي زده ايد. اين ضربه باعث مي‌شود ملکول‌هاي هواي اطراف با فرکانس خاصي شروع به لرزش کند. ملکول‌هاي هوا ذرات کناري خود را مي‌لرزانند تا اينکه اين لرزش به پرده گوش ما برسد سپس مغز انسان اين لرزش را به صدا تفسير مي‌کند و ما مي‌توانيم آن را بشنويم.


ميکروفن چگونه کار مي‌کند؟

وقتي شخصي با ميکروفن صحبت مي‌کند، پرده ديافراگم ميکروفن بوسيله امواج صوتي شروع به لرزش مي‌کند سپس امواج صوتي به سيگنال‌هاي الکتريکي ترجمه مي‌شود و در ادامه سيگنال‌هاي الکتريکي به سيگنال‌هاي ديجيتالي تبديل مي‌شوند و روي CD يا DVD ذخيره مي‌شوند.

اسپيکر چگونه کار مي‌کند

اطلاعات از روي CD يا DVD خوانده مي‌شوند سپس سيگنال‌هاي ديجيتال در IC Sound در مادربورد تبديل به سيگنال‌هاي الکتريکي مي‌شوند و در اسپيکر بوسيله مدار تقويت صدا (آمپلي فاير) به بلندگوهاي مي‌رسند سپس پرده بلندگوها (Cone) شروع به لرزش مي‌کند و سيگنال‌هاي الکتريکي تبديل به سيگنال‌هاي صوتي مي‌شوند و به گوش انسان مي‌رسند.

روشن نشدن اسپيکر

يکي از رايج ترين ايرادات  در تعمير اسپيکر کامپيوتر  روشن نشدن آن مي باشد .در اين صورت ابتدا ولتاژ خازن هاي بزرگ را اندازي مي گيريم .پل ديود و ترانس را چک مي کنيم.برق اسپيکر را قطع کرده سپس سکتور مولتي متر را روي بازر قرار مي دهيم .سپس پر آب هاي قرمز و مشکي را به دوسر سيم پيچ اوليه  وصل مي کنيم در صورت درستي بايد صداي بوق شنيده شود. در مرحله بعد برق اسپيکر را وصل کرده و ولتاژهاي اوليه و ثانويه ترانس را اندازه مي گيريم .ولتاژ اوليه +??و-??را نشان مي دهد و ولتاژ اولي ???ولت را نشان مي دهد.

کار نکردن بلندگو هاي اسپيکر

مورد رايج بعدي در تعمير اسپيکر کامپيوتر کار نکردن بلندگو هاي اسپيکر است.

شايد مشکل  از بلندگو باشد به همين خاطر در ابتدا به جاي بلندگو مشکل دار بلندگو سالم قرار دهيد.
در اين مرحله بايد ICخراب راشناسايي و تعويض کنيد براي اين کار   و فهميدن اينکه کدامIC AMP متعلق به بلندگو مشکل دار مي‌باشد کمي دست خود را مرطوب کنيد (پارچه خيس) سپس دست خود يا پارچه را پشت تمام IC AMP در پشت بورد بکشيد،اگر بلندگو  تق تق کرد آن تقويت کننده جريان مربوط به همان بلندگو سالم مي‌باشد. در صورتي که صدايي شنيده نشد  IC AMP هاي ديگر را نيز چک کنيد تا IC خراب شناسايي شود سپس IC مربوطه را تعويض کنيد.توجه کنيد  اگر صداي تق تق شنيده نشد مطمئنا IC خراب است.
شايد مشکل از بلندگو باشد به همين خاطر يک بلندگو سالم قرار دهيد

تعمير اسپيکر تبلت

بلندگوي تبلت وظيفه پخش صدا در تبلت را دارد. عملکرد اسپيکر بدين صورت است که سيگنال هاي الکترونيکي را به صدا تبديل مي کند.  اين قطعه در مدل هاي مختلف در نقاط متفاوتي قرار مي گيرد. اسپيکر تبلت بسيار حساس مي باشد. به دلايل مختلفي ممکن است اين قطعه معيوب شود و در آن اختلال ايجاد شود. با معيوب شدن اسپيکر از کارايي تبلت بسيار کاسته مي شود. داشتن اطلاعات کافي در مورد اين قطعه به ميزان زيادي در افزايش کارايي اين قطعه کمک مي کند. در صورتي که صداي تبلت شما به دلايل مختلف قطع شد و يا با اختلال پخش شد اين قطعه دچار مشکل شده است.

تعميرات اسپيکر شارژي

از جمله فايده هاي اسپيکرهاي شارژي محدود نبودن به مکان هست و شما مي توانيد در هر کجا از آن ها استفاده کنيد و البته بايد اين نکته را فراموش نکنيد که زمان نگهداشتن شارژ نيز مد نظرتان باشد. برخي از اين اسپيکرها با برق شارژ مي شوند و برخي ديگر از باتري استفاده مي کنند. تمامي اسپيکرها داراي ساختار و مکانيزم يکساني در نحوه کارکرد خود دارند و در برخي جزئيات تفاوت دارند که اين جزئيات دسته بندي آن ها را متمايز کرده است. اسپيکرها سيگنال الکتريکي به لرزش فيزيکي تبديل کرده تا بتوانيم بشنويم و اين کار را بر اساس مجموعه کاربردهاي الکتريکي و مغناطيسي انجام مي دهد.